Tạp chí đã xuất bản
2004
ISSN
ISSN 2615-9813
ISSN (số cũ) 1859-3682

SỐ 174 | THÁNG 9/2020

Giải pháp marketing cho ngành du lịch Việt Nam trong bối cảnh hồi phục hậu đại dịch Covid-19

Nguyễn Phương Thảo, Đặng Trương Thanh Nhàn

Tóm tắt:

Đại dịch Covid-19 đã gây ra những thiệt hại nghiêm trọng cho nền kinh tế, đặc biệt là ngành du lịch, dịch vụ. Hàng ngàn doanh nghiệp phải đóng cửa, tỷ lệ thất nghiệp gia tăng, ngành du lịch bị đặt vào tình thế khó khăn nhất từ trước đến giờ. Tuy nhiên, với sự phát triển không ngừng của ngành y tế, sự quan tâm của Chính phủ thì Việt Nam có thể vượt qua các “khó khăn” và dịch bệnh cũng sẽ sớm được “dập tắt”. Để chuẩn bị cho sự trở lại “ngoạn mục” thì ngành du lịch cần có những bước chuẩn bị cho giai đoạn “tăng tốc”. Bài viết đưa ra những giải pháp marketing được đề xuất cho giai đoạn hồi phục hậu đại dịch Covid-19 của ngành du lịch.


Marketing Solutions for Vietnam Tourism Industry in the Context of Covid-19 Recovery

Abstract:

The Covid-19 pandemic has caused seriously negative impacts on the Vietnam’s economy, especially the tourism and service industries. Thousands of businesses have been closed; the unemployment rate has increased. Apparently, the tourism industry has been facing the most difficult situation ever. However, with the continuous development of the health sector and the government's innovation, it is expected that such difficulties would not be permanent, and the pandemic will soon be extinguished. In order to prepare for a spectacular comeback, the tourism industry should follow the necessary steps to be ready for the acceleration phase. This article offers proposed marketing solutions for the post-Covid recovery period of the Vietnam’s tourism industry.